Hjem Fora ‘How to’ sektion Test af ABS sensorer

Tagget: 

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Peter 2 måneder, 2 uger siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Peter
    Deltager

Hvis ABS lampen lyser er her opskriften på hvordan man selv kan teste ABS sensorerne ved hvert hjul. Er lavet på baggrund af Focus mk1, men gælder givetvist alle modeller med aktive sensorer.

For hvert hjul gøres følgende:

Adskil stikket der forbinder ABS sensoren med ledningsnettet. Test at der er 10+ volt på stikket når tændingen er sat til. Hvis der ikke er det er der en fejl på enten ABS enheden eller på ledningen de går til stikket eller stikket selv.

ABS sensoren testes ved at sætte 12 volt på og monitere strømmen der løber til den. Kontroller polariteten – På min Focus er positiv ben det der sidder nærmest den runde del af stikket. Strømmen skal variere med hjulet så den, så længe det roterer, skifter mellem ca 7 mA og ca 14 mA i et firkantmønster. Gør den ikke det er den defekt og skal skiftes. Min knækkede af da jeg skulle skifte den men jeg fandt på at bore et 2 mm hul i midten af delen der sidder i navet ca 1 cm ned og skrue en skrue ned i hullet – På den måde kunne jeg trække den op med et brækjern.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.