Hjem Fora Generel diskussion Skift af bremser focus 1,6 TDCi 2008 stc.

Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
  • Forfatter
    troels
    Deltager

Dejligt vejr i dag, så fik skiftet forreste skiver og klodser på focus’en og igen af mærket ATE købt fra autoteilemann.de så håber jeg de er lige så gode som dem bagpå. Mine skiver foran var i øvrigt 278 mm som forventet. Bremsevæske blev så også skiftet og igen Castrol, koblingen blev sprunget over igen. Det var nu kun 21 mdr. siden sidst, og væsken så da også helt pæn ud.

Lækkert at få skiftet bremser, dog har den hængt lidt i højre side. Skiven så pæn ud både ind-/udvendigt, men klodsen indvendigt var næsten væk og udvendigt næsten ubrugt. Har renset og smurt, så håber den nu virker bedre. Jeg har dog ikke adskilt kaliberen, så grundigt blev det ikke.

Burde også have renset/efterset de bagerste bremser, men det var tiden ikke lige til i dag.

mvh

Troels

HDA
    Deltager

Hej Troels.
    Sidst købte jeg hos Mister-Auto og betalte ekstra for Brembo foran.
    Det var ikke noget godt valg og de ryster efter mindre end et år.

Jeg gider ikke det med reklamation så er mere interesseret i om du kan anbefale dem fra autoteilemann.de.
    Evt. hvilket best. nummer har du brugt..??

/Henrik.

troels
    Deltager

Der har ikke været problemer med bagbremserne fra ATE, du kan få forskellige mærker på autoteilemann.de så håber heller ikke der er problemer med forbremserne fra ATE. De er i øvrigt coatede skiver, så meget tyndt lag maling/behandling på dem, men ser nu ikke ud til at hjælpe mod rust på kanten, coatingen på selve skiven forsvinder med det samme der bliver bremset, så det er vist mest til når de ligger i æsken.

Det er dem her jeg har købt:

https://www.autoteilemann.de/search/?q=328193&qc=&ms=true

https://www.autoteilemann.de/search/?q=219719&qc=&ms=true

Herudover købte jeg ny glidepin og gummibøsning, men det var nu kun fordi jeg kunne huske at der var gammel skade med aut.værksted der havde knækket unbrakonøglen i hovedet på glideren, så umulig at få ud eller dvs. en rørtang kunne godt få dat efter jeg havde slebet hakker udvendigt på hovedet. Svært at lave reklamation på, da jeg først fandt ud af det 1 år senere, da jeg skulle skille bremser og så vidste hvem der sidst havde rodet med bremserne. Aut.værksted eller mig selv?

Mvh

Troels

troels
    Deltager

Den havde så i øvrigt tabt/mistet fjederen i den ene side, så skal lige have købt ny og sat på, den fåes alle steder Thansen, biltema m.m. Der ved jeg så til gengæld ikke om det er undertegnede eller aut.værksted der har smidt den væk eller om den er hoppet af selv.

mvh

Troels

troels
    Deltager

Så blev de bagerste bremser også renset og smurt, det trængte de også til, men det er de heller ikke blevet siden de blev monteret. Det er nu lækker følelse, når man ved at bremserne er renset og smurt. 😇

troels
    Deltager

Så er det 4 år siden at bagbremserne blev skiftet og det er nu ved at være tid igen, de har nu kørt 120.000 km, så prøver igen med ATE da jeg synes det er gået meget godt med de sidste.

mvh

Troels

Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.