Hjem Fora Generel diskussion Skift af bremser focus 1,6 TDCi 2008 stc.

Viser 10 indlæg - 11 til 20 (af 36 i alt)
  • Forfatter
    johnny
    Deltager

Din pris forudsætter at sælger er villig til at nøjes med en gang fragt, og det er langt fra alle der er det.

Mange ting kan det betale sig at hente på ebay, men bremse dele er ikke en af dem.
    Jeg har endnu ikke kunnet finde dele til en pris som ikke kunne fås bedre i DK.
    Og der er det igen de 300kr eller mere i fragt der laver balladen.

Mon ikke også det ville være smart at have den danske købelov ikke ryggen hvis der skulle være fejl på skidtet?
    Nå, nej der kunne jo spares 150kr!!for bremser hele vejen rundt på bilen.

Samt hvis jeg skulle give 150kr mere for et komplet sæt bremser, og det kunne hjælpe til at en dansker kunne beholde sit job, frem for en englænder. Så er de 150kr sgu givet godt ud..

Lur mig og om ikke autobremsen er frisk på lidt rabat.

kasper
    Deltager

Det er han ca. Prisen er taget ud fra de er lagt i kurven_
    You saved £22.49 on postage from parts.superstore.
    – £22.49

Så ikke lige det var 29£ i porto – det er jo noget højt…
    Det er lidt unfair at sammenligne priser, på MK2'eren hvis ikke det er samme størrelse, der er en del 100'kr i forskel på prisen afhængig af hvilken størrelse der er tale om.
    Men jeg købte for et par år siden ved refako – deres NK bremser og det kostede 2500 hele vejen rundt med det rabat jeg kunne få… vel deres 30%…
    Men synes kvaliteten af de brembo jeg monterede på vores MK1 var noget højere, samt også at skiverne ser rimelig trælse ud på vores MK2 allerede nu.
    Jeg kender ikke den generalle kvalitet på NK… plejer at være nogenlunde.
    I den sydlige del af landet er der ikke så mange andre forhandlere end Refako/biltema/thansen desværre når man ikke kan handle ved FTZ…

Men jeg er helt enige med dig med arbejdspladser og garanti… dog tror jeg igen det er svært at få dem til at godtage garanti på bremse dele andet end hvis det er helt slemt…. de kan jo altid mene de er monteret forkert…. (men det er en helt anden snak)
    Samt hvis det er forkerte stumper man får…

Iøvrigt så jeg lige man kan få coatede skiver, til mange flere penge, hvad går det lige ud på, bare at de har fået maling istedet et olie/fedt lag??
    Men bliver spænende at se hvad trådstarter får en omgang til…
    Kasper

HDA
    Deltager

Til min gamle RS Turbo købte jeg et sæt skiver hos Krogslund. Efter 14 dage og mindre end 1000 km, var de skæve.
    Jeg pillede dem af og kørte ind til dem igen. Fortalte som det var at de var skæve og jeg ville have et nyt sæt.
    Uden diskussion af nogen art blev de ombyttet og det nye sæt fejlede intet.
    God service og ingen diskussion. Derfor vil jeg anbefale Krogslund.

johnny
    Deltager

Krogslund. Er det ikke dem der blev overtaget af thansen men beholdte navnet men med thansen dele på hylderne.

troels
    Deltager

Det er vist Høyer der er overtaget af thansen.

Enig i det med garanti og arbejdspladser, men det kan dog også.købes for dyrt.

Mvh
    Troels

HDA
    Deltager

Det tidligere Høyer Autodele blev købt af T.Ha….. for nogle år siden.

troels
    Deltager

Nå jeg fik endelig bestilt skiver og klodser til bagakslen og fik dem skiftet i dag. Det blev ATE skiver og klodser fra autoteilemann.de og det gik fint og var ca. 100 kr. dyrere end nogle noname bestilt fra Danmark. Størrelsen på mine skiver var i øvrigt 265 mm i diameter.

Jeg havde købt bremseværktøj 19.234 fra Biltema til at skrue stemplet ind med, men det passede ikke, så jeg skulle have købt kufferten med flere forskellige størrelser, så var der måske en størrelse der passede.

Det er jo så først nu at købet skal vise sig at være godt, men jeg håber da at jeg har skiver og klodser til lang tid, men det må tiden jo vise.

Mvh
    Troels

troels
    Deltager

Kan lige tilføje at man skal bruge 7mm unbrako til gliderne og netop 7mm er ikke standard i de billige unbrako sæt.

Vedr. fedt, så blev der brugt keramisk til gliderne i begge sider. Kobberfedt til klodser og bolte i den ene side og keramisk til den anden side, så lille eksperiment om hvad der virker bedst næste gang det skal skilles ad.

Mvh
    Troels

HDA
    Deltager

Så har jeg lige lavet samme nummer på min.
    Nye skiver/klodser bagtil, samt udluftet/skiftet bremsevæske på alle hjul.
    Skiver/klodser er købt hos [url=http://www.krogslund.dk]Krogslund Autodele[/url]

Kalibre og ophæng renset og malet sort. Så er det nemmere næste gang at gøre det rent.
    Flot med rene fælge, nye skiver og nymalede kalibre ;o)

Jeg købte 'kufferten' med kaliber værktøjet til 499,-. Dyrt ja, men nemt arbejde når man har det rigtige værktøj.

kasper
    Deltager
Viser 10 indlæg - 11 til 20 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.