Hjem Fora Generel diskussion Skift af bremser focus 1,6 TDCi 2008 stc.

Dette emne indeholder 35 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  troels 7 måneder, 3 uger siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 36 i alt)
  • Forfatter

troels
    Participant

Ved skift til sommerdæk, så så jeg at bremseskiver bagpå var nedslidt. Jeg har ikke måleværktøj så ved ikke om den er nede på 9 mm men tænkte at det nok var tid og vil så gøre det selv.

Hvilke mærket anbefales. Originalt, Biltema, Thansen, Mintex, Brembo eller lign? Skiver og klodser behøver ikke være samme mærke. Det er blot en dieselhakker, så nok ikke en dyr RS løsning, men det skal naturligvis virke.

Gliderne skal de smøres med noget silikone fedt eller lign? Har ikke haft bremser med glidere før.
    Klodserne smøres de også med fedt eller med kobberfedt som jeg før har anvendt.

Håndbremsen skal den justeres eller gør den selv det? På min gamle bil der skulle håndbremsen trækkes 3-4 klik og pedalen aktiveres, herefter var håndbremsen justeret.

Mvh
    Troels

HDA
    Participant

Det lyder som om du ikke er helt stiv i det her.
    Få en kammerat til at hjælpe dig, så kan du selv klare det næste gang.

Jeg køber skiver/klodser hos Krogslund og det har altid været i orden.
    Mht. smøring så skal du kun bruge kobberfedt og ikke særligt meget.
    Rens godt af med en stålbørste og kom et meget tyndt lag kobberfedt på de området hvor klodserne har fat i kaliberen. Samt hvor stemplet i kaliberen trykker på klodsen.
    Klipsene på klodserne som har fat i stemplet kan du også godt give lidt.
    Husk begrænset mængde fedt og aldrig silikone el. lign. her.

troels
    Participant

Hej Henrik

Tak for dit svar. Det bliver første gang på Ford'en men har før skiftet skiver, kaliber, lejer på min gamle bil, så mon ikke det også kan lade sig gøre på en Ford.

Det med smøring, det er måske mere religionsspørgsmål. Jeg har blot Googlet at nogle er mere til bremsefedt, keramiskfedt, silikonefedt end kobberfedt. Har du selv brugt kobberfedt til gliderne?
    Nu du har erfaring med selv at skifte, skal håndbremsen så justeres til sidst?

Mvh
    Troels

kasper
    Participant

Hej,
    Jeg er blevet belært med at man ikke må bruge kobberfedt til bremser… mest. pga. det skulle blive hårdt og også noget om det kan ødelægge gummi af….
    Jeg har ikke nogle personlige erfaringer, men har købt en bøtte til bremser.. vidst keramisk fedt…
    Kasper

troels
    Participant

Nogle andre end Henrik der vil anbefale skiver/klodser?

Mvh
    Troels

kasper
    Participant

Jeg har været tilfreds med Brembo på min mk1… så det ville jeg købe igen…formentligt i uk…
    Kasper

troels
    Participant

Er der godt sted i UK at købe Ford dele fra?

Jeg havde overvejet autoteilemann.de eller mister-auto.dk Jeg har også kigget på billigbilpleje.dk og mangler at kigge nærmere på Krogslund som HDA anbefalede.

Mvh
    Troels

kasper
    Participant

på ebay:
    http://www.ebay.co.uk/itm/221321726611
    http://www.ebay.co.uk/itm/221322056373
    1750kr for bremser hele vejen rundt…
    ved ikke om du vil have monterings kit, men plejer ikke være nødvendigt…
    http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCUS-MK2-2004-2010-2-X-REAR-WIRE-CALIPER-SPRINGS-FITTING-KIT-BPF1755P-/261381451587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFord%7CPlat_Gen%3AMK+II%7CModel%3AFocus&hash=item3cdb8c6f43

Det er samme pris som ved thansen ca… bare man får formentlig en bedre kvalitet.
    Husk at måle dine skiver først, der findes 2 størrelser.
    Kasper

johnny
    Participant

Prøv lige autobremsen i Rødovre.
    De er ofte de billigste med bremse dele i ordentlig kvalitet.

Bremse dele kan sjældent betale sig fra ebay pga. Vægten bliver det dyrt i fragt.

kasper
    Participant

Ofte er besparelsen væsentlig større en porto.
    De 2 jeg linkede til, hvis man bestiller det samlet kommer der ca. Kun 1x fragt… altså de 200kr ca.

Dpf kostede vidst også en 300kr i fragt, men med fragt stadig halv pris.
    Kasper

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 36 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.