Hjem Fora Generel diskussion Powershift eller "normal" gearkasse?

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Peter 10 måneder, 3 uger siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Peter
    Deltager

Hvordan identificerer man hvilken automatgearkasse der er monteret i ens bil?

Jeg har en Focus mk 3 facelift fra 2015 og er i tvivl om den er monteret med en normal automatgearkasse eller powershift.

Hvor ofte skal der skiftes olie og har det betydning om det er den ene eller anden type?

Peter
    Deltager

Hej

Har ved henvendelse til Ford fundet ud af at det ifølge dem er en traditionel Torque Converter 6 speed auto gearkasse, der sidder i min bil. De oplyser også at den ikke har noget serviceinterval på gearkasseolien!

Jeg synes det lyder mærkeligt at den skulle kunne køre ubegrænset på den olie den er født med, men ifølge Ford kræver det både specialværktøj (“Sensor”) at måle olieniveauet og for at hælde nyt på, så det er lidt begrænset hvad der kan gøres selvom man kan være af den opfattelse at olien skulle skiftes på et eller andet tidspunkt før den bryder sammen. Er der nogen der har noget mere info på den gearkasse? (Instruktionsbogen fortæller at bilen er med Powershift…) og ved om det virkeligt kan være rigtigt at der aldrig skal skiftes olie på den?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.