Hjem Fora Ice Opgraderet højttalere i 2015 model

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    kimJeppesen
    Deltager

Jeg har netop opgraderet højttalerne foran i min nyerhvervede mk 3,5. Hos Ford bestilte jeg deres Pioneer som de sagde passede til alle fra 2011 og frem, men jeg er nu ikke helt enig.

For det første passede tweeterne ikke helt ind i rammen. Det samme med adaptorrammen til wooferne – når skruehullerne passer, er wooferhullerne ikke helt ud for hinanden.

Derudover er der stikket til woofer – i adaptorkablet er der kun 2 ledninger, men der burde være 4, for ellers går der ikke lyd op til tweeterne.

Men med diverse tilpasninger er det lykkedes – og lydmæssigt har det været det hele værd. Lyden er blevet væsentlig bedre.

Jeg synes nu, at tilpasningsproblemet burde være kendt hos Ford, men deres systemer siger de skulle passe.

Spurgte ellers til, om ikke man kunne købe nogle Sony som passede (der er jo en audiopakke med Sony højttalere), men det havde de ikke viden om.

Nu vil jeg jo gerne opgradere bagved, og helst med et komponentsæt i stil med Infinity Primus Pr6500cs hvor tweeterne er placeret lige under ruden, men helst en model der er 4 Ohms – lyden skal jo helst minde om dem foran.

Infinity har flush-mount, så hvis I kender et cs-sæt i 4 ohm som har det hører jeg gerne.

Al input vil blive værdsat.

hilsen Kim

Tommy Nielsen
    Deltager

Hvis du kan “nøjes” med et sæt JBL, så fører Thansen 3 sæt med lille separat diskant og delefilter til rimelige priser.

http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi/hojttalere/6-5-hojttalere/n-435522768/

kimJeppesen
    Deltager

Tak for input. Jeg har før været tilfreds med JBL, så ikke noget med at “nøjes” der.

Men de er jo 3 ohms – og jeg vil derudover gerne have et sæt, hvor tweeterne kan passe i døren – så det kræver flush mount, hvilket jeg ikke kan se om de har.

Er der nogen der forhandler Infinity i DK?

Hilsen Kim

Badger21vb
    Deltager

Fandt langt om længe ud af at den har 6.5″ enheder i alle 4 døre.

• Dette svar blev ændret 6 years, 1 month siden af Badger21vb.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.