Hjem Fora Nye Forum brugere Ny bruger – CMAX 1.6 TDCI CVT

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Martin Bangsø

Hej i forum!

Jeg er ny ejer af en CMAX 1.6 TDCI CVT årgang 2005, kørt 200.000 km ved køb. Den afløser min gode gamle Mondeo 1.8 benziner, som døde pga. manglende vand i køler.

Det har været en noget blandet fornøjelse med den nye CMAX. Tre uger efter levering døde gearkassen. Så begynder jeg selvfølgelig at google (træls først at gøre det efter køb, men sådan gik det nu engang), og det viser sig, at både motor og gearkasse i den bil er berygtede.

Nuvel, jeg hiver 30 tusind op ad lommen, og har nu fået ny gearkasse isat og bilen kører igen. Problemet skulle være, at motoren yder 240 Nm, og gearkassen kan max klare at blive udsat for 230 Nm. Så nu tænker jeg naturligvis på, hvornår den nye gearkasse dør. Nogen har talt om, at jeg kan chippe den lidt ned i ydelse, så gearkassen ikke bliver overbelastet, men det ved jeg ikke noget om – og min mekaniker har ikke nogen erfaring med den gearkasse – der er åbenbart ikke ret mange automat-Focus'er på vejene i DK.

Jeg glæder mig til at blive klogere på min bil via dette forum – jeg har en del spørgsmål, som jeg vil prøve at oprette tråde til i de relevante underfora.

God jul 🙂

Martin

Fordrykker(Morten Østergaard)
    Deltager

Hej og velkommen til dette hyggelige forum

lige med at downgrade ecu ved jeg faktisk ikke om du kan men mon ikke den kan chippes så den er mindre hidsig ved gearkassen prøv at hør landberg.dk evt og god jul her fra

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.