Hjem Fora Undervogn Mislyd når rat drejer over midterposition

Dette emne indeholder 4 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  kasper 3 år siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Inger Pilgaard Hansen
    Deltager

Halløj alle gæve gutter

Her et spørgsmål fra blondinen.

Jeg har en Ford Focus st.car 1,6TDCI 90 fra 2008. Alle service er fuldt og den er synet her i februar.

Men nu har den tillagt sig en sær mislyd. Når hjulene står i neutral position og rattet drejes hen over midten, kommer der en form for mild klonk-agtig lyd fra undervognen ude foran. Det er kun, når rattet drejes hen over midterpositionen.

Når man står ude ved motorrummer er det svært at høre lyden, men den høres tydeligt inde fra kabinen.
    Jeg fornemmer, at lyden kommer et sted nede under motoren midtfor eller mod højre side.

Før jeg åbner garageporten til mekaniker og dermed pengepungen, vil jeg lige høre, om I har nogle bud (kunne jo håbe på, det var noget simpelt…)

Tommy Nielsen
    Deltager

Min havde osse en klonklyd når rattet blev drejet fra midterpositionen.

Her viste det sig at det var den venstre forfjeder der var knækket. Havde jeg nu kigget op under skærmet over forhjulet,så havde jeg set at fjederen var knækket.

Så prøv i første omgang at kigge op i forskærmene ovenfor forhjulene og se om fjederen er knækket.

Fjederen er så stor så det plejer at være relativt nemt og se om den er knækket.

Brug evt. en lommelygte.

Inger Pilgaard Hansen
    Deltager

Tak for input – vi har haft bilen på lift, og der er umiddelbart intet at se på styrtøjet, hjulophæng m.m. 🙁

HDA
    Deltager

Kødben.
    Hvis du har en klonk-lyd når du kører ud over kantsten og lignende, så prøv at skifte kødbenene.
    De går altid på Ford’erne og koster heldigvis meget lidt: 200,- pr. side.

Hjælper det ikke, så er en ny tandstang også en mulighed. Men den koster altså noget mere at skifte.

• Dette svar blev ændret 3 år siden af  HDA.

kasper
    Deltager

Kunne også være toplejer…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.