Hjem Fora Generel diskussion Manglende trækkraft ved kold start

Viser 4 indlæg - 11 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Dennis

Jeg ved bare på lastvognene kan kondensen i ladeluftkøleren fryse og så har den svært ved at tage gas. Om det er ligesådan på en personbil er jeg dog i tvivl om..

Fordværkstedet tror nu at det er automatgearkassen der er årsag til problemet. De skal dog lave lidt flere målinger før de er sikker. Jeg undre mig dog over hvordan gearkassen kan have indflydelse på manglende omdrejninger og trækkraft.
    Finn

Anders Lindegaard
    Deltager

[quote=FINC]
    Fordværkstedet tror nu at det er automatgearkassen der er årsag til problemet. De skal dog lave lidt flere målinger før de er sikker. Jeg undre mig dog over hvordan gearkassen kan have indflydelse på manglende omdrejninger og trækkraft.
    Finn
    [/quote]
    Ja, der lyder spøjst

Måske kan fejlen ligge i temperaturføleren eller en forbindelse dertil. Jeg har haft et tilsvarende problem på en Opel med oktanmølle, hvor den heller ikke ville tage gassen det første minuts tid. Problemet bestod i, at ECU'en registrerede at motortemp. lå mellem 50-60° celsius uanset om den var kold eller driftsvarm.(Testet på et Opelværksted) Da jeg fik skiftet denne føler forsvandt problemet. Mekanikerens forklaring var, at ECU'en ikke kører et såkaldt koldstartsprogram som svarer til at køre med choker, hvis den tror bilen er varm. Derved får den for mager blanding ved koldstart.
    Fejlen var ikke synlig i bilens instrumenter, da der sad en separat føler til dette viserinstrument.

Om en C-max er indrettet på samme måde med flere temp.følere aner jeg ikke, men prøv at åbne stikket og giv den et pust med en kontaktrens(sådan noget elektronikhalløj, der modvirker oxidering af kobber mv.) Måske kunne du prøve at starte bilen med stikket frakoblet hvis spray'en ikke gør forskel. Det kunne i det mindste givet et fingerpeg om fejlen kunne ligge dér uden de helt store udgifter.

Anders

Thomas Nielsen
    Deltager

Hej Finn

Hvad blev løsningen på dit problem? Jeg står med et lignende. Min 1,6 disesel Focus fra 2005 vil ikke tage omdrejninger (kun tomgang) nogle minutter, når temperaturen kommer under 5 grader. Jo koldere det er, jo længere går der.

Vh Thomas

Viser 4 indlæg - 11 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.