Hjem Fora Ice Autoradio i hjemmet

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Jørgen Jensen

Hej Alle

Går og ovejer at lave en ICE installation på drengeværelset med en gammel radio.
    jeg har styr på at det kører 12 volt, men hvor mange Ampere skal strømforsyningen være på.?

Tak.

casper
    Deltager

Du vil ikke hellere købe dette her? Der er forstærker, bas, højtalere.
    http://www.dba.dk/stereoanlaeg-yamaha-natural/id-1011308839/

🙂

johnny
    Deltager

Altså hvis der sidder en 10A sikring i røven på radioen, så er 15A strømforsyning fint.

Men de fleste opdager undervejs at det er for bøvlet og dyrt i forhold til hvad en forstærker og 2 højtalere kan fås til på dba.

Lars Winther

Find et bilbatteri til billig penge og en billader. Så er det bare koble til 😀

Jørgen Jensen

Nu var det ikke fordi jeg ville ud og investerer, har gennem tiden samlet mig lidt radioer, har højtalere og en org. 10″ sub fra en focus, mit eneste problem var strømmen.
    Omend jeg har adgang til alverdens 12v strømforsyninger så kan det da godt ske at det kommer til at knibe med en 15A, men jeg må kigge i bunkerne om der ikke er noget.

johnny
    Deltager

[quote=Winther]
    Find et bilbatteri til billig penge og en billader. Så er det bare koble til 😀
    [/quote]

Ja, så skal man bare lige huske udluftning til gasserne fra batteriet under ladning.

HDA
    Deltager

[quote=Kaptajnen]
    Nu var det ikke fordi jeg ville ud og investerer, har gennem tiden samlet mig lidt radioer, har højtalere og en org. 10″ sub fra en focus, mit eneste problem var strømmen.
    Omend jeg har adgang til alverdens 12v strømforsyninger så kan det da godt ske at det kommer til at knibe med en 15A, men jeg må kigge i bunkerne om der ikke er noget.
    [/quote]

Sikringen beskytter mod kortslutninger. Så hvis dit maksimale strømforbrug er 10A, så sætter man en 15A i som sikring.
    De 10A ved max musik kommer i peaks, så du behøver ikke en 10A eller 15A strømforsyning.
    Gør som i mange bilanlæg og sæt en kondensator ved radioen. Kobl det med en reguleret (!) 12V strømforsyning på 4-6A, så skal det nok virke.
    Ideen med et batteri er ikke egnet til indendørs brug. Der kommer gasser fra sådan en bandit når den står og lader.

Jørgen Jensen

har leget med en 12v/10A i weekenden, uden held, testede med batteri og der virkede det.

HDA
    Deltager

Batteriet fungerer som kondensator.
    Jeg har tidligere haft en bilradio til at spille vha en Bosch 12V/6A ureguleret batterilader.
    Dens udgangs spænding varierede fra ca. 15V og ned til 11V ved fuld belastning. Det fungerede fint med radioen.

En ureguleret vil jeg dog ikke anbefale til andre at bruge til dette.

HDA
    Deltager

[quote=Kaptajnen]
    har leget med en 12v/10A i weekenden, uden held, testede med batteri og der virkede det.
    [/quote]

Hvad mener du med 'uden held'..?
    Radioen vil altid kunne spille med det setup. Spørgsmålet er meget strøm der bliver trukket.
    En almindelig headunit bruger max 10A, men tåler ikke de store dyk i spændingen.
    Derfor jeg anbefalede en kondensator ifm det setup.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.